OASE 118. Boekbesprekingen: Van woorden naar gebouwen

Uitgever:nai010

ISBN: 978-94-6208-895-5

• Paperback
  • Nederlands, Engels
  • 128 pagina's
  • 20 sep. 2024

Dit nummer van het architectuur tijdschrift OASE beschrijft de geschiedenis van de boekbespreking in de architectuur aan de hand van 25 praktijkvoorbeelden uit de periode van de achttiende eeuw tot het heden. Daarbij worden de kenmerken onderzocht van een genre dat min of meer universeel toegankelijk is, bedoeld voor een wisselend publiek van architecten, geïnteresseerde lezers en historici.

Het belangrijkste doel is om te laten zien hoe het boek zich verhoudt tot de architectuurpraktijk en hoe deze relatie zich heeft ontwikkeld. De boekbespreking biedt een uitstekende gelegenheid om terug te blikken op producties uit het verre of recente verleden en om te speculeren over de toekomst.

Bijdragen van: Richard Wittman, Dominik Müller, Gregorio Astengo, Linda Stagni, Richard Anderson, Alex Eisenschmidt, Barbara Penner, Mario de Andrade, M.C.O. Gutiérrez, Brendan Moran, Silvia Groaz, Johannes Berry, Kate Wagner, Maarten Janszen, Jayne Kelley, Elena M.-Millana, Alan Cohl, John Hill, Angela Gigliotti, Marson Korbi, Michela Bonomo, Christophe Van Gerrewey, Holger Schurk, Lara Schrijver, Pierre Chabard, Hans Teerds

Recent bekeken